Sep 112008

Sardinie Oostkust, van 2 tot 14 september 2008, Porto Corallo, Arbatax, Santa Maria di Navarra, Porto Caletta, Olbia.

Na van Marina en Martijn, Kathryn en Greg en Lineke en Peter afscheid te hebben genomen, bleken Marjolijn, Berend Jan, Jan Berend en Evert Jurriaan twee weken naar de noordkust van Sardinie te te komen. Gelukkig, voordat we sociaal gezien in een zwart gat vallen.

We zeilen dan wel aan het eind van het seizoen naar het noorden, wat tegen onze principes indruist, maar uiteraard zijn we erg nieuwsgierig naar de dikke buik van Marjolijn en erg blij de mannekes weer te kunnen zien.

Op 2 september rondden we Capo Carbonara en motorzeilden binnen de eilandjes Cavoli, Berni en Serpentera naar Porto Corallo.

De 3e september voeren we door naar Arbatax, waar we in de baai ankerden en ’s avonds een mooie strandwandeling maakten.

Omdat het Portugese modem niet met de Italiaanse simkaart overweg kon, gingen we met de bus naar Tortoli om een wizkid te vinden die het modem kon deblokkeren.

Na twee dagen was het zover, we surfen en skypen weer, al is het dan wel op een Italiaans modem, gegarandeerd (?) overal in Europa te gebruiken.

Ondertussen waren we verhaald naar de zeilclub van Arbatax, waar we een leuke tijd hadden en ’s avonds heerlijk gegeten hebben.

Zondag de 6e september zeilden we naar Santa Maria de Navarra, een stukje van niets, maar een prachtig landelijk plaatsje in de bergen van het natuurpark van Baunei.

De 10e zeilden we door naar La Caletta, een grote vissershaven met enig strandtoerisme, mooie kust en mooie stranden.

De volgende morgen gingen we door naar Olbia, waar naar toe we binnen de tafelberg zeilden, die gedekt was met een wolkenkleed.

In Olbia meerden we af aan de stadskade en deden de boodschappen onder de brug door bij een grote supermarkt met de dinghy.

De volgende dag ging Michael op de fiets naar het hospitaal voor onderzoek en bekeken we de oude kerk, San Simplicio, Romaans uit de tijd van de overheersing van Pisa. Simpel, maar mooi, geheel uit graniet.

Ondertussen was de voorbereiding voor de 27e editie van de rally Costa Smeralda gestart, waarbij (uiteraard) het Subaru Rally Team werd opgebouwd naast de boot.

Toen we vertelden dat we een Forrester reden werden we in het geheel opgenomen met vrije doorgang door de pits/werkplaats naar de boot.

(Achter de pits, is onze mast te zien).

Omdat we geen Impreza konden lenen, huurden we zelf een autootje voor vrijdag en zaterdag om langs de jachthavens te tenderen voor een ligplaats voor de winter en om in het binnenland de Nuraghe (de hunnebedden van Sardinie) te bekijken. Ook omdat de mistral waait op zaterdag, wat het verblijf in de Straat van Bonefacius wat minder aantrekkelijk maakt.