Apr 102013

Karacoren, Fetye, Marmaris.

2012-09-09-at-09-03-26

Op 1 september, na een wilde ganzenjacht van Sammy, vertrokken we uit de baai van Karacoren naar Fetye, waar Liesbeth een nieuwe rabies prik moest halen. Na een rustige zeiltocht, tot in de haven van Fetye, kwamen we ten anker bij de pier van de kustwacht.

s’Avonds haalden we de prik in het hospitaal en liepen we langs de baai, 6 km, terug. Prachtige wandeling langs de boulevards met onderweg nog een ekmek balik met ijsje na.

Ondertussen was thuis in Nederland de situatie rond de ziekte van de moeder van Liesbeth, zodanig dat ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis. We besloten daarom om in de baai van Fetye te blijven, dichterbij het vliegveld van Dalaman kon bijna niet.

Zondagmorgen de 2e september vond Liesbeth de wond er zo goed uitzien, dat de dagelijkse schoonmaak en onsmettings rituelen achterwege konden blijven en we de arm niet meer verbonden. We hielden een rustdag met een ochtend en avondwandeling.

De 3e september meerden we af aan de pier van het Yacht Classic Hotel. We maakten een afspraak met de dierenarts voor een behandeling  van Sammy voor de volgende morgen.

Liesbeth was het alpha gedrag van Sammy zat. Na de tweede hondenbeet van een (andere) hond was de boot aan. Sammy wordt geknipt.

Hetgeen de volgende morgen om 0900 uur geschiedde. Om 1300 uur zou Sammy zijn “geholpen”. We doodden de tijd op de dinsdagmarkt van Fetye, een giga markt van sokken tot vijgen en alles ertussen.

We aten er een brunch en deden wat boodschappen, tot 1300 uur; waarna we met een ontdane en protesterende Sammy in de taxi doken  terug naar de boot.

De volgende morgen poetste de schipper het zout van de boot en gingen Liesbeth en Sammy voor controle en een antibioprik naar de vet.

’s Avonds kreeg Sammy erg veel pijn en had de hele nacht hier last van, zodat we de volgende morgen hals over kop terug naar de dierenarts gingen; bijverschijnsel van de prik, Sam liep alweer en vertelde de dokter in een niet mis te vertane blafpartij,  hoe

hij over hem dacht.

De moeder van Liesbeth was stabiel in het ziekenhuis, maar  vooruitgang werd nog niet geconstateerd. We belden iedere dag met Saskia en Elzelien en indien mogelijk met mama en begonnen besloten hier te blijven, zodat Liesbeth snel naar NL kon gaan.

De 7e,  na overleg  met het thuisfront , boekten we Liesbeth en Sammy over naar de 12e naar Groningen, de meest gunstige vlucht qua tijd en plaats. We deden nog wat boodschappen en maakten een mooie wandeling en vertrokken de 8e naar Marmaris.

Na een prachtige zeiltocht, kwamen we om 1700 aan in Yacht Marina, waar de boot voor de 17e geboekt was om aan de wal te worden gezet. We begonnen de boot, bijboot, trossen en zo meer te ontzouten, Liesbeth begon binnen de boel winterklaar te maken, de 10e haalden we de zeilen eraf, de 11e aten we heerlijk in Marmaris en de 12e bracht de schipper vrouw en hond naar Dalaman, voor vlucht HV745 naar Eelde, waar Elzelien Liesbeth ophaalde.

Terug in Marmaris werd diesel geladen, Raytheon, Yanmar, en TMS gecontracteerd voor schuren, schilderen en poetsen van de romp, de zeilmaker maakte het grootzeilen kreeg de opdracht voor een nieuwe buiskap, de 17e ging de Alegria op de wal. De 18e werd de werd de wintertent geplaatst en het schip afgesloten en de 19e vloog de schipper naar NL.

2011-09-27 at 16-08-38

Het was een heerlijk seizoen, op en neer naar de Zwarte Zee, waarna zoon en kleinzoons Jaap en Jilles, wat druk maar heerlijk was, waarna we wat uitrustten, wat overging in stand by voor de ziekte mama en de behandeling van de hondenbeet van Liesbeth.

Waardoor de zomer een ongewild passief einde kreeg.

Maar eind goed, al goed, mama gaat intussen een stuk beter en Liesbeth’s hondenbeet genas boven verwachting.